Творче завдання (ЛР №2). Телекомунікаційний проект
Мистецько-освітній проект
1. Назва проекту: «Сім днів»
2. Напрямок проекту : навчально-розвивальний
3. Масштаб : муніципальний
4. Склад учасників : колектив школи, батьківська громадськість, митці міста 5. Терміни реалізації
Реалізація проекту здійснюється в три етапи: I етап - підготовчий
1. Обговорення цілей і завдань з педколективом, учнівським самоврядуванням, батьками.
2. Накопичення і вивчення методичної літератури з проблеми.
3. Розробка малою ініціативною групою комплексно-тематичного плану роботи з теми 4. Підготовка матеріалів та обладнання, досягнення домовленостей.
5. Попередня робота по реалізації проекту.
II етап - основний (практичний)
1. Впровадження у освітньо-виховний процес циклу творчих проектів.
2. Відбір ефективних прийомів і методів роботи.
III етап - заключний 1. Узагальнення проекту у вигляді презентації, методичного посібника, відеофільму.
2. Нагородження найактивніших учасників.
3. Організація виставки «На вершині Олімпу».
4. Проведення семінару-практикуму для педагогів.
5. Висвітлення перебігу проекту, одержаних результатів і висновків в ЗМІ, на сайті.
Мета: включитися в творчий пошук нових підходів у педагогічній роботі; реалізація ефективних шляхів роботи з розвитку оригінальності мислення, уяви, фантазії дітей; систематизувати знання учнів у царині образотворчого мистецтва; формувати навички проведення наукового дослідження та його оформлення, живописні навики; глибше познайомити учнів з багатогранністю образотворчого мистецтва на прикладах кращих зразків світової та вітчизняної творчості ; вчити цінувати красу, створену руками народних майстрів-умільців; розвивати інтерес до культурної спадщини українського народу; виховувати естетичний смак, любов до прекрасного, почуття поваги до культурної спадщини народу, його традицій; ціннісне ставлення до мистецтва, праці творчих людей.
Завдання проекту: 1.Створення образу цілісних знань, підвищення мотивації в отриманні додаткових знань. 2. Розвивати дослідницькі і творчі якості особистості. 3. Формувати комунікативні навички. 4. Розвивати пізнавальні процеси (сприйняття, увага, пам'ять, образно-логічне мислення, просторову уяву тощо), процеси саморегуляції. 5. Залучати учнів до наукової творчості, мистецького процесу. 6. Розвивати сенсорно-перцептивную сферу, творчий потенціал. 7. Гармонізувати психоемоційний стан. 8. Формувати установку на позитивне ставлення до себе, до людей, до світу.
Під час проектної діяльності учні : розвивають творчі здібності; опановують засоби виразності різних видів мистецтв; формують живописні навички; розвивають образне неординарне мислення; збагачують чуттєвий досвід; реалізують свої думки та мрії; виховуються на засадах загальнолюдських цінностей; ознайомлюються з кращим вітчизняним та світовим мистецьким надбанням. Під час проектної діяльності учні навчаються: планувати свою роботу; використовувати велику кількість джерел інформації; самостійно відбирати і накопичувати матеріал; аналізувати факти; аргументувати думки; приймати рішення; встановлювати соціальні контакти, розподіляти обов’язки, взаємодіяти один із одним; оцінювати себе та інших; презентувати створене перед аудиторією.
Ресурси забезпечення : Людські умови (діти у віці 6-17 років, педагоги , батьки дітей, запрошені фахівці). Забезпечення організаційних умов (розробки змісту, методів, підходів і прийомів роботи з вмістом тощо). Забезпечення інформаційних умов (збір, обробка методичної літератури; аналіз інформації, потрібної для реалізації проекту; робота в бібліотеці; робота з інтернет ресурсами). Забезпечення мотиваційних умов (сюрпризні моменти). Забезпечення науково - методичних умов (проведення безпосередньої освітньої діяльності). Забезпечення рефлексивного простору (створення виставок, відеопрезентації, перегляд вистави, прослуховування музики тощо). Забезпечення матеріально-технічних умов (наявність матеріалу і устаткування) Наявність у викладача педагогічних компетенцій (володіння вчителем технологіями особистісно-орієнтованого навчання і виховання, проектною методикою, груповими та індивідуальними формами роботи, володіння знаннями психології і вікових особливостей учнів).
Очікувані результати: 1. Сформованість системи знань з образотворчого мистецтва, взаємовплив людини і мистецтва. 2. Вміння учнів працювати над реалізацією етапів проекту, систематизовувати та оформлювати презентаційні матеріали. 3. Сформованість навичок з малювання, декоративно-ужиткового та візуальнопросторового мистецтва. 4. Участь у конкурсах, майстер-класах, акціях
Опис проекту. Реалізація проекту будується у три етапи. На підготовчому етапі вивчається методична література з проблеми; розробляється комплексно-тематичний план роботи (Додаток 1); проводиться попередня робота з дітьми. Мета першого етапу полягає в розробці систематичної, ступінчастої роботи; підготовка вчителів та дітей до роботи.
На другому етапі проводиться безпосередня освітня творча діяльність з реалізації проекту. Для досягнення більшого результату використовуються традиційні та інтерактивні методики. На заключному етапі демонструється рівень творчої дослідно-експериментальної роботи. Зміст реалізації проекту узагальнюється та оформлюється у вигляді презентації, відеоролику.
День перший.
Молодша школа 1-4 класи.
Виставка постерів «Українська графіка ХХ століття» Пошук інформації та розробка поліграфічної продукції .
Учні, вчителі, батьки Майстер-клас: «Морський пейзаж» (техніка по вогкому; акварель). Серед різноманітних технік акварелі , техніка по вогкому вважається найпопулярнішою . Майстер клас допоможе вивчити секрети цієї техніки.
День третій
Похід до виставкових залів міста. Вивчати мову мистецтва найкраще серед творів мистецтва 4-6 класи: художній салон, обласна бібліотека, літературний музей тощо Майстер клас мистецтвознавця «Мистецтвознавство як професія» Майстер клас відомого мистецтвознавця зацікавить всіх, хто хоче розуміти твір мистецтва.
День четвертий.
Молодша школа. По класах Виставка майстрів Представлення робіт, оберегів, іграшок. Благодійна акція (діти передають свої роботи воїнам-захисникам в АТО) Учні, батьки, вчителі Майстер-клас «Маски народів світу» Презентація «Маски народів світу» та виготовлення об’ємних масок в техніці «пап’є- маше»
День п’ятий.
Учні 1-4 класів . Демонстрація мультфільмів про мистецтво, Розрізняти поняття «анімалістичний» від «анімаційний».
Урочисте закриття проекту. Підведення підсумків. Нагородження. Вітання. Перегляд репортажу відео-звіту «Тиждень мистецтва у школі»
Запрошені гості, батьки, вчителі, учні Актовий зал Виставка «На вершині Олімпу» Представлення найкращих робіт учнів, методичних розробок вчителів
Висновки Учитель має навчити учнів мислити, розмірковувати, досліджувати, робити висновки, обґрунтовувати та відстоювати свої думки. За таких умов найдоцільнішим та найактуальнішим є використання в навчанні та вихованні методу проектів, специфіка та особлива важливість якого полягає в підготовці особистості до реального життя, до співробітництва, до самостійного навчання, пошуку та використання інформації. Метод проектів не є принципово новим у педагогічній практиці, але, разом з тим, його сьогодні відносять до педагогічних технологій XXI століття як такий, що передбачає вміння адаптуватися у світі, що стрімко змінюється, постіндустріальному суспільству. «Кинутий уперед» – є точним перекладом слова «проект». Робота за проектними технологіями дає неабиякий позитивний заряд енергії для розвитку творчих здібностей учнів, а ще – стимулює пошукову діяльність щодо реалізації особистості, яка намагається самостверджуватися.
Комментарии
Отправить комментарий