Відповіді на контрольні запитання №7

Лабораторна робота № 7

Тема: Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та
науковій діяльності
Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-
квест та володіння методикою їхнього проведення
Контрольні запитання

1.       Схарактеризуйте Веб-квест, наведіть історію його
виникнення.
Нині набуває широкого поширення проектна технологія навчання, яка
одержала назву «Веб-квест». Є багато визначень поняття «Веб-квест:
− Веб-квест – модель використання Інтернет-ресурсів у викладанні;
− Веб-квест – це формат уроку з орієнтацією на розвиток пізнавальної
дослідницької діяльності студентів, на якому основна частина інформації
здобувається через ресурси мережі Інтернет;
− Веб-квест є новим засобом використання технологій, що
використовується в процесі заняття, орієнтованого на студентів (учнів), які
залучені в навчальний процес, сприяє заохоченню їхнього критичного
мислення;
− Веб-квест – це вид Інтернет-проекту, що дає можливість студентам,
учням ефективно використовувати інформацію, яка знайдена в Інтернет;
− Веб-квест – це дидактична структура, в межах якої викладач формує
пошукову діяльність учнів, задає для них параметри цієї діяльності та
визначає її тривалість.
Найбільш прийнятним є наступне визначення: Веб-квест – проблемне
завдання з елементами рольової гри, для виконання якої використовуються
інформаційні ресурси мережі Інтернет.
Веб-квести створені засобами Веб-технологій у середовищі WWW за
своєю організацією є досить складними; вони спрямовані на розвиток у
студентів, учнів аналітичного і творчого мислення; самостійної роботи;
викладач має володіти високим рівнем предметної, методичної та
інформаційно-комунікаційної компетентності.
Таким чином, Веб-квест поєднує в собі ідеї проектного методу та
ігрових технологій у середовищі WWW засобами Веб-технологій.
Історія виникнення квестів
Квест - пригодницька гра (синоніми: Квест (трансліт. Англ. Quest -
пошуки), Adventure (англ. Пригоду) - один з основних жанрів комп'ютерних
ігор, що вимагають від гравця рішення розумових завдань для просування по
сюжету. Сюжет гри може бути визначеним або ж давати безліч результатів,
вибір яких залежить від дій гравця.
У міфології та літературі поняття «квест» спочатку позначало один із
способів побудови сюжету - подорож персонажів до певної мети через
подолання труднощів. Наприклад, «Міф о 12 подвигів Геракла», де
головному герою – Гераклу, необхідно виконати по велінню царя Еврісфея
дванадцять великих подвигів, для того щоб знайти велику славу, стати

безсмертним і отримати вдячну пам'ять у віках. Або «Міф о Персеї», де
головному герою необхідно було виконувати важкі завдання від Полідекта,
людини, яка приютила Персея та його мати.
Із сучасних літературних творів, прикладом квесту, можна назвати
роман-епопею англійського письменника Дж.Р.Р. Толкіна «Володар кілець».
Ще одним яскравим прикладом квесту є роман «Квест» Бориса Акуніна.
Читачеві пропонується незвичайна можливість - розгадати разом з героєм
одну з головних таємниць людства, для чого доведеться відправитися в
Радянський Союз тридцятих років, а звідти перенестися в ще більш віддалену
епоху. «Квест» - це два самостійних роману, пов'язані між собою за
допомогою підказок-кодів. Обидва томи знаходяться під однією
обкладинкою, надруковані з різних сторін. Незважаючи на те, що обидва
томи є цілком самодостатніми творами, у другому томі знаходяться підказки
до «проходження» першого.
У 1970 роки термін «квест» був запозичений розробниками
комп'ютерних ігор для позначення ігор, метою яких є рух по ігровому світу
до якоїсь мети. Її досягнення стає можливим тільки в результаті подолання
різних перешкод шляхом вирішення завдань, пошуку і використання
предметів, взаємодії з іншими персонажами.
Перші «прабатьки» квестів з'явилися на початку 1970-х, коли
програміст Вільям Кроутер розробив програму під назвою Colossal Cave
Adventure для ЕОМ марки PDP-10. Інтерфейс гри був текстовим, а сюжетом -
пригоди героя у великій печері.
У 1995 році в Сан-Дієго Берні Доджом та Томом Марчем була
розроблена концепція веб-квестів, тобто квестів з використанням
інформаційно-комунікаційних технологій та мережі Інтернет. Веб-квест
визначається ними як «орієнтовна діяльність, де практично вся інформація
береться з мережі Інтернет». В концепції Б.Доджа [Dodge, 1997] та Т.Марча
[March, 1998] визначено, що квести призначені для розвитку в учнів та
вчителів вміння аналізувати, синтезувати та оцінювати інформацію.
2.       Які види діяльності студентів використовуються в проектній
роботі студентів у Веб-квестах?
Схарактеризуємо практичну значущість використання представленої
технології Веб-квест:
−     формування і прояв комунікативної компетенції;
−    можливість оцінювання рівня сформованості компетентностей.
Об’єктами оцінки є результати діяльності студентів, презентація продукту, а
також спостереження за способами діяльності, володіння якими
демонструють студенти в процесі роботи в групі або під час проведення
консультацій;
−         можливість формування в студентів компетентності у вирішенні
проблем, а також освоєння способів діяльності.
Характерними особливостями Веб-квесту, що відрізняють його від
інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: перш за все
заздалегідь, визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для

розв’язання проблеми. По-друге, Веб-квест однозначно визначає порядок дій,
який має виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє,
обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок,
яких можуть набути студенти, після виконання даного Веб-квесту. По-
четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних завдань.
3.       У чому полягають принципи, за якими класифікуються Веб-
квести?
Автор технології Веб-квест Б. Додж, як відомо, виділив три принципа
класифікації Веб-квестів:
1. За тривалістю виконання: короткострокові та довгострокові.
2. За предметним змістом: монопроекти, міжпредметні Веб-квести.
3. За типом завдань, які виконують студенти, учні: переказ,
компіляційні загадки, журналістські, конструкторські, творчі, переконуючі,
розв’язок спірних проблем, самопізнавальні, аналітичні, оцінні, наукові.
4.       У чому полягає сутність компіляційного завдання Веб-
квеста?
Сутність компіляційного завдання полягає в тому, що студенти мають
взяти інформацію з різних джерел і привести її до єдиного формату.
Підсумкова компіляція може бути опублікована в Інтернет або
представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад, книги.
Веб-квест, який створений на основі завдання-загадки, потребує
синтезу інформації з набору джерел і створення головоломки, яку неможливо
розв’язати простим пошуком відповіді на сторінках Інтернету.
Навпаки, необхідно придумати загадку, розв’язок якої потребує:
− засвоєння інформації з множини джерел;
− складання інформації в єдине ціле за допомогою висновків,
узагальнень з різних джерел інформації;
− виключення хибних відповідей, які спочатку уявлялися правильними,
а в процесі розгляду стали хибними.
5.       Навести зміст та характеристику Веб-квестів:
1)    журналістського;
2)    конструкторського;
3)    творчого;
4)    переконуючого;
5)    аналітичного;
6)    наукового;
7)    оцінного.
У журналістських Веб-квестах студенти мають зібрати факти та
організувати їх у жанрі репортажу новин, інтерв’ю і т. ін.
Конструкторський Веб-квест потребує від студентів створення
продукту або плану з виконання раніше визначеної мети в певних межах.
Творчий Веб-квест вимагає від студентів створення продукту в
заданому форматі. Творчі проекти схожі на конструкторські, проте є
вільними і непередбачуваними в своїх результатах. У процесі оцінки таких

проектів необхідно більше уваги приділяти творчості й самовираженню
студентів.
Веб-квести з розв’язання спірних проблем передбачають пошук і
представлення різних, а інколи суперечливих думок з однієї проблеми і
спробу привести їх до консенсусу.
Переконуючий Веб-квест має на меті створення продукту, здатного
переконати будь-кого. Таке завдання виходить за межі звичного перекладу і
вимагає від учнів розробки аргументів на користь будь-якого твердження,
думки, варіанту розв’язку проблеми на основі матеріалів, одержаних у
процесі роботи з квестом. Кінцевим продуктом такого проекту може бути
лист, стаття, прес-реліз, постер, есе, відеозапис, мультимедійна презентація,
Веб-сторінка і т. ін.
Веб-квести, які орієнтовані на самопізнання мають на меті краще
пізнання самих себе, яке може розвиватися через дослідження он-лайн і офф-
лайн.
Аналітичний Веб-квест досліджує взаємозв’язок речей реального
світу в межах заданої теми. Такі завдання дають підґрунтя для одержання
учнями знань в умовах, за яких вони мають уважно вивчати речі, знаходити
спільне і різне, а також находити скриті схожі явища, зрозуміти зв’язок
причин і наслідків, обговорюючи їх значення.
Наукові Веб-квести слугують для знайомства та залучення студентів
до наукових досліджень у різних галузях знань. Інтернет містить історичну та
свіжу інформацію, яка може бути корисною в будь-якій галузі науки.
Оцінні Веб-квести представляють студентам низку предметів із
запрошенням до їх оцінки або класифікації, вибору рішення з обмеженого
списку або оцінки результатів проведених досліджень
6.       У чому полягає інтерактивна методика Веб-квестів?
У Блог-квесті, так само як і у Веб-квесті, за тим самим алгоритмом
здійснюється інтерактивне спілкування учнів, студентів. Використовуються
сервіси Веб 2.0, моваHTML, що не потребують знання програмування,
представлення і роботу із сайтами. Робота в Блог-квесті в онлайн-режимі
використовує сервіси: Word Press, Blogger або My blog.
Створення освітніх Блог-квестів здійснюється на безкоштовних
платформах Word Press, Blogger або My blog.
Використання програмного забезпечення для ІР-телефонії
чи Skype дозволяє учасникам проекту здійснювати дзвінки, відправляти
миттєві повідомлення, спілкуватися і проводити обговорення повідомлень у
мережі.
7.       Які компетенції майбутнього фахівця формуються в процесі
проектної діяльності?
Саме проектна діяльність виступає тим інструментом для створення
унікальних передумов особистісного та професійного саморозвитку, набуття
майбутніми фахівцями навичків орієнтуватися в освітньому просторі,
узагальнювати теоретичні знання та інтегрувати їх у фахові
вміння, самостійно конструювати та інтегрувати свою діяльність в осягненні

прогресивно нового в галузі інформаційних технологій. За баченням
німецького педагога А. Флітнера, у процесі проектної діяльності
відбувається осмислення самостійно добутої інформації здійснюється через
призму особистого відношення до неї і оцінку результатів в кінцевому
продукті.
Проектна діяльність майбутніх фахівців у галузі інформаційних
технологій є однією з складових освітнього процесу, направлених на
формування вмінь роботи в інформаційному просторі, професійного
саморозвитку, професійної компетентності, творчості, інформаційної
культури, самостійної діяльності направленої на удосконалення та
систематизацію знань, професійно-значимих умінь і навичок, які
сприятимуть успішно діяти та працювати упродовж професійній діяльності
та реалізації у кар’єрній сфері.
8.       Які види завдань для Веб-квестів визначив Берні Додж?
Схарактеризувати кожне з них.
Розробник веб-квесту Берні Додж, визначив наступні види завдань для
веб-квестів:
 Переказ — демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів
з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката,
оповідання.
 Планування та проектування — розробка плану або проекту на
основі заданих умов.
 Самопізнання — будь-які аспекти дослідження особистості.
 Компіляція — трансформація формату інформації, отриманої з різних
джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки,
капсули часу, капсули культури.
 Творче завдання — творча робота у певному жанрі - створення п'єси,
вірші, пісні, відеоролика.
 Аналітична задача — пошук і систематизація інформації.
 Детектив, головоломка, таємнича історія — висновки на основі
суперечливих фактів.
 Досягнення консенсусу — вироблення рішення по гострій проблемі.
 Оцінка — обґрунтування певної точки зору.
 Журналістське розслідування — об'єктивний виклад інформації
(розподіл думок і фактів).
 Переконання — схиляння на свій бік опонентів або нейтрально
налаштованих осіб.
 Наукові дослідження — вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на
основі унікальних он-лайн джерел.
9.       Яка структура Веб-квеста, навести характеристику його
складових.
За думкою Є. Полат, Веб-квест повинен мати наступну структуру:
− вступ (формулювання теми, опис головних ролей учасників, сценарій
квеста, план роботи або огляд усного квеста);

− центральне завдання (завдання, питання, на які студенти мають найти
відповідь в межах самостійного дослідження, який підсумковий результат
повинен бути досягнутий);
− список інформаційних ресурсів, які можна використати під час
досліджень, у тому числі ресурси Інтернет;
− опис основних етапів роботи; керівництво до дії;
− заключення (підсумки дослідження, питання для подальшого
розвитку теми).
Розглянута вище інтерактивна методика Веб-квестів учить знаходити
необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу,
систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є
нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або отримання
специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з
доступом до мережі Інтернет.
10.  Яким чином здійснюється оцінка Веб-квеста, за якими
критеріями?
Досить складним питанням є оцінка Веб-квестів. Наведемо орієнтовні
критерії оцінки Веб-квеста:
  Критерії Обґрунтування критеріїв Бали
Зміст
Самостійна робота
групи

Розуміння
завдання

– робота демонструє точне
розуміння завдання;
– мають місце матеріали,
котрі частково не
відносяться до теми;
– включені матеріали, що
повністю не відносяться до
теми, відібрана інформація
не аналізується.

10
5

0

Повнота
розкриття теми

– повно;
– частково;
– не розкрито.

10
5
0

Виклад аспектів
теми

– викладено повно;
– частково;
– не викладено.

10
5
0

Виклад
стратегії
розв’язку
проблеми

– викладена стратегія
розв’язку проблеми;
– процес розв’язку
неповний;
– процес розв’язку
неправильний.

10
5
0

Логіка викладу
інформації

– логічний виклад
матеріалу;
– порушення логіки;

10
5
0

– відсутність логіки.

Узгоджена
робота в групі

– чітко спланована робота
групи;
– робота групи частково
спланована;
– не спланована робота в
групі.

10
5
0

Розподіл ролей
в групі

– вся діяльність в групі
рівномірно розподілена
між її членами;
– робота розподілена між
більшістю учасників групи;
– декілька членів групи
відповідають за роботу
всієї команди.

5

3

0

Авторська
оригінальність

– містить значну кількість
оригінальних
винахідницьких прикладів;
– у роботі присутні
авторські винаходи;
– стандартна робота.

5

3
0

Рівень
самостійності
роботи групи

– повна самостійність у
виконанні роботи;
– часткова самостійність
роботи групи;
– несамостійна робота
групи.

5
3
0

Оформленняроботи Граматичне та
стилістичне
оформлення
роботи

– грамотно та стилістично
правильно оформлена
робота;
– не грубі помилки;
– грубі помилки.

5
3
0

Захист роботи Якість доповіді – аргументованість

основних позицій,
повнота представлення
результатів;
– порушення логіки,
неповне представлення
результатів;
– відсутні аргументи з
основних позицій, відсутні
результати дослідження.
10

5

0

Об’єм і якість
знань з теми

– доповідачі демонструють
ерудованість,

0


відображають
міжпредметні зв’язки;
– доповідачі викладають
матеріал, але не мають
достатньо глибоких знань;
– доповідачі не володіють
матеріалом.

3
0

Культура мови,
манера
триматися
перед
аудиторією

– доповідачі впевнено
тримаються перед
аудиторією, володіють
мовою, дотримуються
регламенту;
– доповідачі допускають не
грубі мовленнєві помилки
у виступах, незначно
порушують регламент,
частково утримують увагу
аудиторії;
– доповідачі не володіють
аудиторією, порушують
регламент, не володіють
мовою, не можуть
утримати увагу аудиторії.
5


2


0

Відповіді на
запитання

– доповідачі впевнено і
повно відповідають на
запитання, розкривають
зміст теми;
– доповідачі можуть
відповідати на всі види
запитань;
– доповідачі не можуть
відповісти на всі
запитання.

10

3

0

Ділові та
вольові якості
доповідача

– доповідач бажає досягти
високих результатів,
готовий до дискусії;
– доповідач готовий до
дискусії, але не завжди
доброзичливий;
– доповідач не готовий до
дискусії, агресивний, не
контактний.

5

2

0

Для створення бланка оцінки необхідно:
1. Сформулювати найбільш значущі критерії оцінки. Критерії  мають
бути адекватні типу завдання, цілям і видам діяльності та враховувати:
досягнення заявленої мети; якість виконання роботи та процесу виконання
роботи; зміст; складність завдання.
2. Визначити шкалу оцінки – наприклад, трьох-, чотирьохп’ятибальна.
3. Підготувати опис параметрів оцінки. Необхідно починати з опису
ідеального варіанту виконання завдання, а потім переходити до опису
можливих недоліків виконання роботи за кожним із критеріїв.
Вимоги до опису параметрів: − мова опису має бути зрозумілою
студентам; − опис має дозволяти визначати кількісні відмінності одного
параметра від іншого; − різниця між кількісними показниками має бути
приблизно однаковою (наприклад, 4 бали ставиться за наявності 1-2
орфографічних помилок, 3 бали – за наявності 3-4 помилок і т. ін.). 4.

За необхідністю можна також указати значущість кожного критерію в
загальній оцінці (наприклад, у відсотках).
Критеріями методичної оцінки Веб-квестів є:
− вступ
– мотивуюча і пізнавальна цінність;
− завдання
– проблемне, чіткість формулювання, пізнавальна цінність.
Важливо, щоб розв’язання завдання Веб-квеста не лежало на поверхні і
не зводилося до простого «вирізування і вклеювання» фрагментів Інтернет-
джерел.
Чим цікавішим і складнішим буде шлях до розв’язання проблеми, тим
більше можливостей для виразу індивідуальності буде закладено, тим більше
буде мотивації, задоволення від роботи і користі від навчання;
− порядок роботи і необхідні ресурси
– точний опис послідовності дій; релевантність, різноманітність і
оригінальність ресурсів; різноманітність завдань, їх орієнтація на розвиток
розумових навичок високого рівня; наявність методичної підтримки
– допоміжних і додаткових матеріалів для виконання завдань; в процесі
використання елементів рольової гри
– адекватний вибір ролей і ресурсів для кожної ролі;
− оцінка – адекватність представлених критеріїв оцінки типу завдання,
чіткість опису критеріїв і параметрів оцінки, можливість вимірювання
результатів роботи;
− висновок – взаємозв’язок зі вступом, точний опис навичок, які
одержують студенти, в процесі виконання даного Веб-квеста
11.  Схарактеризувати освітній Веб-квест, наведіть приклад.
Освітній Веб-квест, як відомо, – це сайт в Інтернеті, з яким працюють
студенти, виконуючи певну навчальну задачу.
Робота з Веб-квестами підсилює мотивацію навчання, сприяє розвитку
критичного мислення, формує вміння та навички здійснення порівняння,
аналізу помилок, перспектив, класифікації, знаходження шляхів розв’язку
проблеми та завдання в цілому.
 Блог:
Блог-квест "Підготовка майбутніх учителів гуманітарних
спеціальностей засобами мультимедіа"
12.  У чому полягає суть проектування педагогічного процесу?
Педагогічне проектування – це попередня розробка основних деталей
очікуваної діяльності студентів, учнів і педагогів. Педагогічне проектування
– це функція будь-якого педагога: організаційна, гностична або
комунікативна.
13.  У чому полягає та чим зумовлена інтеграція проектних та
інформаційних технологій?
Ураховуючи те, що вища освіта України побудована відповідно до
вимог Болонської конвенції, де особлива увага приділяється самостійній
роботі студентів, яка потребує підвищення й інтеграції видів і форм

організації навчальної діяльності студентів, здійснюється інтегрування
інформаційно-комунікаційних технологій з педагогічною системою
організації навчальної діяльності, що дозволяє розширити навчальні
можливості студентів, здійснити вибір і організацію індивідуальної
траєкторії навчання, яка відбувається в контексті розвитку самостійного
критичного і творчого мислення. Визначальну роль в цьому відіграє
Інтернет, який є універсальним засобом пошуку інформації та передачі знань,
особливо в процесі самостійної роботи студентів, що, в свою чергу, потребує
формування навичок інформаційної діяльності. Педагогічні технології
сприяють формуванню навичок інформаційної діяльності студентів ВНЗ та є
основою для здійснення їхньої самостійної діяльності.
Нині є багато педагогічних технологій навчання, що забезпечують
самостійну роботу студентів, ураховуючи значні обсяги інформації,
необхідність її обробки і передачі потребує інтеграції цих педагогічних
технологій з ІКТ, використанням Інтернет. Ураховуючи той факт, що у ВНЗ
особливе місце займає дослідницька робота студентів, заслуговує на увагу
інтеграція методу проектів з використанням Інтернет і рольових ігор. Такий
вид проектів називають Веб-квестом.
14.  Схарактеризувати діяльність студентів на кожному етапі
виконання Веб-квеста.
Розгляньмо можливі етапи роботи студентів (учнів) над Веб-
квестами:
1. Учень обирає одну із запропонованих йому ролей. Обравши собі
певну «роль», студент (учень) переходить до одного з досьє, представлених
на сторінці Веб-квесту.
2. Учень аналізує, як його роль узгоджується із завданнями інших
членів команди. В результаті проходження цих етапів у студентів, учнів
формуються елементи інформаційно-комунікаційної компетенції: вибір
соціальної ролі, одержують навички роботи в групі.
3. Далі студенти (учні) досліджують запропоновані ресурси та ресурси
медіатеки навчального закладу (книги, журнали, енциклопедії). При цьому
вони аналізують інформаційні ресурси, відбирають необхідну інформацію,
шукають додаткову.
4. Для підготовки звіту представляється опис артефактів, котрі, на
погляд студентів, представляють досліджуване питання. Для кожного
артефакту вказується джерело (друкований посібник, електронне видання,
адреса в Інтернет, пояснення, чому він необхідний під час дослідження даної
теми. При цьому студент (учень) набуває досвіду збереження інформації,
структурування інформаційних ресурсів.
5. Після закінчення процесу пошуку подає звіт за обраною темою.
6. Веб-квест передбачає спільну роботу, тому далі студенти (учні)
обговорюють, сперечаються, формують план роботи групи в цілому. Тут
кожний із них, будучи експертом у своїй галузі, бажає знайти найкращий
розв’язок своїх завдань. Потім студенти (учні) обирають форму подання

загального звіту та можуть розподілити ролі для подальшої роботи:
розроблення макету сайту або презентації, створення дизайну та ін.
7. Завершується цей процес груповим захистом роботи.
15.  Яким чином готується та представляється звіт студентами з
виконаної роботи у Веб-квесті?
Звіт можна представити у вигляді презентації в Power Point. У роботі
необхідно провести порівняльний аналіз програмного забезпечення різних
предметних областей – його надійність, функціональність, додаткові
можливості, відмінність від попередніх версій.
16.  Які характерні особливості Веб-квесту, що відрізняє його від
інших технологій?
Характерними особливостями Веб-квесту, що відрізняють його від
інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: перш за все
заздалегідь, визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для
розв’язання проблеми. По-друге, Веб-квест однозначно визначає порядок дій,
який має виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє,
обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок,
яких можуть набути студенти, після виконання даного Веб-квесту. По-
четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних завдань.
17.  Яким чином і з якою метою використовуються Веб-квести в
навчальній роботі ВНЗ?
Веб-квест є одним один з найбільш ефективних засобів у формуванні
професіоналізму майбутніх спеціалістів, адже:
 Веб- квест робить процес навчання набагато цікавіше як для студента,
так і для викладача;
 студент навчається критично мислити, вирішувати складні проблеми,
зважувати альтернативні думки, самостійно приймати продумані
рішення, брати на себе відповідальність за їх реалізацію;
 Веб-квест дозволяє робити відкриття, а не просто засвоювати
стандартну інформацію, так як в процесі творчої роботи студенти
отримують не «готові до вживання» знання, а самі залучені в пошукову
діяльність;
 у студентів формується стійка мотивація до вивчення спеціальних
дисциплін;
 при виконанні ролі в Веб-квесті студенти вчаться дивитися на
проблему з різних точок зору, досліджуючи її більш-менш глибоко;
 підсумовує пізнавальні навички студента і дає можливість застосувати
їх у других дисциплінах або областях.
18.  У чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у
ВНЗ?
Відповідно до вимог суспільства перед сучасною вищою освітою
висувається проблема розроблення та використання сучасних форм і методів
організації навчальної діяльності студентів. Інтеграція ІКТ з іншими
технологіями навчання значно підвищує якість підготовки студентів,
збільшують їхні освітні можливості здійснювати вибір і реалізацію

індивідуальної траєкторії навчання у відкритому освітньому просторі. Для
цього потрібне широке інформаційне поле діяльності, різноманітні джерела
інформації, різні погляди, точки зору на одну й ту саму проблему,
самостійний пошук шляхів обґрунтування та розв’язання проблеми.
19.  Яким чином ІКТ та проектні технології використовуються в
самостійній роботі студентів у ВНЗ?
Вища освіта України побудована відповідно до вимог Болонської
конвенції, де особлива увага приділяється самостійній роботі студентів, яка
потребує підвищення й інтеграції видів і форм організації навчальної
діяльності студентів, здійснюється інтегрування інформаційно-
комунікаційних технологій з педагогічною системою організації навчальної
діяльності, що дозволяє розширити навчальні можливості студентів,
здійснити вибір і організацію індивідуальної траєкторії навчання в контексті
розвитку самостійного критичного і творчого мислення. Визначальну роль у
цьому відіграє Інтернет, який є універсальним засобом пошуку інформації та
передачі знань, особливо в процесі самостійної роботи студентів.
20.  Які типи Веб-квестів використовуються в навчальному процесі
ВНЗ? У чому полягає мета їх використання?
Розгляньмо типи Веб-квестів:
1. Конструкторський Веб-квест вимагає від студента створення
продукту або плану дій з виконання певної мети в певних межах.
2. Творчий Веб-квест вимагає від студентів створення будь-якого
продукту в заданому форматі. Творчі проекти схожі з кострукторськми, але
вони більш вільні та непередбачувані в своїх результатах.
3. Веб-квест з розв’язання спірних проблем передбачає пошук і
представлення різноманітних, інколи протилежних думок з однієї проблеми,
спробу привести їх до консенсусу.
4. Переконуючий Веб-квест має на меті створення продукту, який
здатний переконати будь-кого. Таке завдання виходить за межі звичного
переказу або репродукції та вимагає від студентів розроблення аргументів на
користь висновків, що одержані за результатами роботи у Веб-квесті.
5. Веб-квести із самопізнання орієнтовані на розширення знань,
інтелекту студентів, які розвиваються через дослідження он-лайн та офф-
лайн ресурсів. Прикладом такого проекту може бути Веб-квест «Ким я буду,
коли закінчу університет?», який має на меті вивчення ресурсів Інтернет,
пов’язаних із майбутньою кар’єрою.
6. Аналітичний Веб-квест досліджує взаємозв’язок речей реального
світу в межах заданої теми. Такі завдання вимагають від студентів аналізу,
узагальнення, виокремлення окремих ознак, наслідків та ін., обговорення їх.
7. Оцінні Веб-квести передбачають здійснення класифікації студентами
запропонованих речей, виконання ними ролі судді або іншої особи.
8. Наукові Веб-квести слугують для здійснення знайомства та
залучення студентів до наукових досліджень в різних галузях знань. Інтернет
наповнений історичною, науковою інформацію.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога